משכנתא לדירה שניה

אם אתם מעוניינים לרכוש דירה נוספת לזו שיש לכם ואתם זקוקים להלוואה, דעו כי תוכלו לקבל משכנתא בגובה 50% משווי הדירה במערכת הבנקאית. כלומר, תזדקקו להון עצמי בשווי מחצית מערך הנכס. זוהי החלטה של בנק ישראל שנועדה לצנן את שוק הדיור, ולכן ניתן לקבל עד 50% משווי הנכס לדירה שנייה.

איך ניתן לגייס הון עבור דירה שניה?

אם קיימת משכנתא עבור הדירה הראשונה שלכם, כדאי לבדוק אותה ואת התנאים שלה שהיו נכונים ליום שלקחתם אותה אך אולי השתנו עקב מצב השוק (שינוי ריביות) ועקב המצב המשפחתי והפיננסי שלכם. במידת הצורך תוכלו לעשות מיחזור משכנתא. חשוב לדעת שלא ניתן למשכן נכס נוכחי כדי לקנות נכס שני (במערכת הבנקאית-הוראה של בנק ישראל)

2-14
2-17

כדי לגייס הון עצמי לרכישת דירה שנייה ב 50% מימון במערכת הבנקאית ניתן לארגן הון עצמי בדרכים שונות:

שימו לב! ניתן למשכן נכס ראשון במערכת החוץ בנקאית כדי לקנות נכס שני (משום שהם אינם כפופים לרגולציה של בנק ישראל.) במידה ותרצו ללכת בכיוון הזה, חשוב לדעת שיש לכך יתרונות וחסרונות ולכן כדאי להתייעץ לפני שאתם עושים את הצעד הזה, וזאת על מנת לעשות סקירה פיננסית ולהבין האם העסקה משתלמת.

מה ההבדל בין משכנתא לדירה ראשונה לבין משכנתא לדירה שניה במערכת הבנקאית?

2-19
2-20

בעקרון עבור כל משכנתא שתבקשו לקחת, תצטרכו לעמוד בתנאי סף על מנת לקבל משכנתא מהבנק ובהם ארבעה תנאים עיקריים:

שימו לב! במידה ויש לכם החזרי צ׳קים או פיגור בתשלומים ואתם מתקשים לקבל משכנתא או חוששים להגיש בקשה שמא היא תידחה, דעו שנוכל להשיג עבורכם משכנתא מבנקים מסוימים.

השקעה בנדל״ן היא השקעה טובה, אבל אם תרצו שהיא תהיה טובה יותר, התקשרו אלינו ונמצא עבורכם את המשכנתא הטובה ביותר!